dinsdag 25 juli 2017

Nieuwe look


Ik moet er erg aan wennen....

Maar ik ben wel dankbaar dat mijn haar weer (zo snel) groeit!

Liefs, Elni 

dinsdag 18 juli 2017

Afspraak met oncoloog

HVandaag ben ik met de bus naar het ziekenhuis getogen.

Eerst ben ik langs de verpleegafdeling gegaan met een bedankje voor alle goede zorgen.


Daarna een bakkie koffie bij de restauratie met mijn vader en Ans. Die moesten ook in 't ziekenhuis zijn.



Toen kwam Stephan en zijn we naar de juiste afdeling gelopen waar we met de oncoloog een onderonsje hadden gepland.

Dat was allemaal niet zo spannend. Over twee maande ga ik er nog een keertje heen om bloed te prikken en even kijken hoe hoe het dan gaat. Daarna volgt begin volgend jaar nog een scan om de botdichtheid te meten.

Nu zijn we even thuis en straks gaan we naar de school van Lonja om haar diploma uitgereikt te krijgen.


Al met al een drukke dag...


Hopelijk slaap ik daarna heeeeeeel goed!

Ik ben heel dankbaar dat ik weer op kan gaan knappen, het ergste is achter de rug!

Elni 


zondag 9 juli 2017

Shampoo

Van de week heb ik voor het eerst mijn haar/stekeltjes met shampoo gewassen.

Een paar druppels was genoeg om twee of drie keer in te zepen....

Toen ik bij Albert Heijn deze flessen in de bonus zag staan, kon ik het niet nalaten een setje te kopen.



Hopelijk werkt het!

😀

Elni

dinsdag 4 juli 2017

Behandeling gestaakt

Afgelopen week kreeg ik het toch weer een stukje zwaarder met de chemo's en ben ik weer verder achteruit gegaan lichamelijk.

Vanochtend stond bloedprikken, een afspraak met de regieverpleegkundige en daarna de elfde chemokuur van de taxol gepland.

Na het bloedprikken en een lekker bakkie koffie, zijn we naar de mammapoli gegaan. De verpleegkundige had al snel in de gaten dat het lopen niet meer makkelijk gaat, en dat ik toch wel erg vermoeid oogde. Na een telefoontje en een kort overleg met de oncoloog is de chemo van vandaag en volgende week geschrapt.

Dus: ik ben nu klaar!

Wat raar is dat!

Nu hopen dat ik snel opknap en me weer een stukje beter ga voelen. Het kan echt wel een hele tijd gaan duren voor ik weer helemaal de oude ben, maar ik ben blij met elke procent verbetering!

Er zijn nog drie afspraken gemaakt: over een paar weken met de oncoloog om het traject af te sluiten, met de chirurg voor een controle van de andere borst ergens in augustus en dan nog een afspraak met de regieverpleegkundige over drie maanden om te zien hoe het dan me gaat en of zij nog iets kunnen betekenen voor me.

Ik ben dankbaar voor Gods nabijheid de hele afgelopen periode. En ook de wetenschap dat ik ook de komende tijd niet alleen hoef door te komen. De behandeling is dan nu wel klaar, maar ik ben er nog lang niet. Dat is best moeilijk om dat te aanvaarden en een plekje te geven. Maar gelukkig hoeft ik dat niet alleen te doen.

Groet, Elni

dinsdag 27 juni 2017

Nummer 10!

Hoera, nog maar maximaal twee te gaan van de Taxol kuren. Vandaag nummer 10 gehad (twee zijn er tussenuit gevallen, dus dit was de achtste kuur die ik echt kreeg). Ook weer met de lagere dosering. Dat gaat tot nu toe goed.

Volgende week eerst bloedprikken en afspraak bij de regieverpleegkundige.

Vandaag moest er ook weer twee keer geprobeerd worden een infuus aan te leggen. Dat is toch wel vervelend, maar zelfs dat went ;(


Rn de tweede weekend tas is af!! Sinds gisteren. Ook weer erg leuk om te doen. 


Verder ben ik dankbaar voor het bezoek dat nog steeds aanbelt! Van de week had ik de schoonmaakploeg van de kerk op bezoek waar ik (nu even niet) inzit. Aly, Marijke en Elise kwamen even bij me kijken. Agnes, mijn collega was er gisteren. Marieke kwam lunchen met haar dochter Iris, en natuurlijk Greta, die komt altijd even bij me kijken ergens in de week. Ook komen er twee vriendinnen (bijna) elke week mijn huis op orde houden. Harma en Anneke, hartelijk bedankt!!! Ben erg blij met jullie! 

Tot gauw, liefs, Elni

maandag 19 juni 2017

Dagje uit


Vandaag waren we met ons zessen naar moviepark in Duitsland. Doordat we een rolstoel konden lenen kon ik het redelijk goed volhouden.

Ik heb twee water attracties  gedaan en een vier D film.
Tijdens een van die wildwater banen werd ik gebeld door de oncoloog. Hahaha, dat was raar...
Gelukkig belde hij even later weer terug.

Morgen heb ik weer een chemokuur van de lagere dosering en volgende week maandag  belt hij me weer om te overleggen. 


Stephan Julia Jerom Lonja en Ilse, bedankt voor de leuke dag!! 


woensdag 14 juni 2017

weer een kuur afstrepen

Gister heb ik kuur nummer acht gehad van de Taxol soort. Zes en zeven zijn dus overgeslagen en we tellen gewoon door. Dus nu nog maximaal vier te gaan van de lagere dosering.



Ik vind het tot nu toe niet verkeerd gaan. Heb vandaag wel wat last van mijn darmen en rode wangen van de medicijnen, maar verder gaat het wel.



En goed nieuws: LONJA IS GESLAAGD voor haar middelbare school. 


Ze heeft haar diploma voor de Theoretische Leerweg binnen (alleen nog even ophalen natuurlijk).
Op naar de volgende opleiding na de zomervakantie. Ze gaat op het Deltion college de opleiding voor facilitair leidinggevende volgen. Succes meid!


Iets om weer heel dankbaar voor te zijn.



Groeten, Elni